Soru: İşyeri açma ve çalışma ruhsatı almak için gerekli evraklar nelerdir?
Cevap: işyerinizin hangi tip müessese olduğunu öğrenmek için; https://www.bagcilar.bel.tr/icerik/isyeri-acma-ve-calisma-ruhsati-islemleri linkini tıklayınız. Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir.
Soru: Gayrisıhhi Müessese ye ait istenen evraklar nelerdir?
Cevap: Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir. Gerekli incelemelerden sonra diğer belgeler istenecektir. Daha ayrıntılı bilgi almak için bağcılar belediyesi ruhsat ve denetim müdürlüğünü aramanız gerekmektedir.
Soru: Sıhhi Müessese ye ait istenen evraklar nelerdir?
Cevap: Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir. Onay alındıktan sonra aşağıdaki belgeler talep edilmektedir.
Başvuru yapan mükellef Şahıs ise;
- Vergi Levhası (İşyeri Şube ise Yoklama Fişi)
- Kira Kontratı (Kiracı iseniz)
- Tapu Fotokopisi (Mal Sahibinden tedarik edilecek)
- Oda Kaydı Fotokopisi
- Yangın Söndürme Cihazı faturası
Başvuru yapan mükellef Şirket ise;
- Ticaret Sicil Gazetesi
- Ticari Faaliyet Belgesi
- İmza Sirküsü
Duruma Göre İstenebilecek Belgeler
-Mesleki Eğitim ve Yeterlilik Belgesi
-Ustalık Belgesi
-Hijyen Eğitim Belgesi
-Haşere ilaçlama Faturası
-Yabancılar için çalışma izin belgesi
-Muvafakatname
Soru: Umuma Açık İstirahat ve Eğlence Yeri işyerlerine ait istenen evraklar nelerdir?
Cevap: Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir. Onay alındıktan sonra istenen evraklar ile ilgili ruhsat ve denetim müdürlüğümüzden ayrıntılı bilgi alınması gerekmektedir.
Soru: Ekmek Fırını açmak veya devir almak istiyorum, ne yapmam gerekir?
Cevap: Ekmek fırını açılacak yerin mimari projesi ekmek fırını olarak projelendirilmesi ve iskân (yapı kullanma izin belgesi) alınması gerekmekte olup, 2005/9207 sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelik kriterlerine göre ruhsatlandırılmaktadır. Aksi halde hiçbir şekilde ruhsat tanzimi ve devri yapılamamaktadır.
Soru: Tekel ruhsatı almak istiyorum ne yapmalıyım?
Cevap: Tekel ruhsatı başkanlığımızca verilmemekte olup, konu hakkında ayrıntılı bilgi almaları için İlçe Tarım Müdürlüklerinden bilgi almaları gerekmektedir.
Soru: Güzellik Salonlarına ruhsat almak için gerekli evraklar nelerdir?
Cevap: Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir. Onay alındıktan sonra aşağıdaki belgeler talep edilmektedir.
Şahıs ise;
- Vergi Levhası (İşyeri Şube ise Yoklama Fişi)
- Kira Kontratı (Kiracı iseniz)
- Tapu Fotokopisi (Mal Sahibinden tedarik edilecek)
- Oda Kaydı Fotokopisi
- Yangın Söndürme Cihazı faturası
Şirket ise;
- Ticaret Sicil Gazetesi
- Ticari Faaliyet Belgesi
- İmza Sirküsü
-Hijyen Eğitim Belgesi,
-Haşere İlaçlama Faturası
Duruma Göre İstenebilecek Belgeler;
-Mesleki Eğitim ve Yeterlilik Belgesi,
-Ustalık Belgesi,
-Yabancılar için çalışma izin belgesi,
-Muvafakatname
Özel Olarak İstenecek Evraklar;
-İşyeri Yerleşim Planı Krokisi
-İşyerinde kullanılan araç ve gereçlerin nitelik ve miktarlarını gösteren liste
-Kullanılan cihazların yeterlilik belgesi
-Mesul Müdürle Anlaşılmışsa Mesul Müdürlük Sözleşmesi
Soru: Geçici işyeri ruhsatı alabilir miyim?
Cevap: Herhangi bir ad altında geçici işyeri açma ruhsatı verilmemektedir.
Soru: İkinci El Motorlu Kara Taşıtlar Ticareti yapan işletmeler nasıl ruhsat alabilirler
Cevap: Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir. Onay alındıktan sonra aşağıdaki belgeler talep edilmektedir.
Şahıs ise;
- Vergi Levhası (İşyeri Şube ise Yoklama Fişi)
- Kira Kontratı (Kiracı iseniz)
-Tapu Fotokopisi (Mal Sahibinden tedarik edilecek)
- Oda Kaydı Fotokopisi
- Yangın Söndürme Cihazı faturası
- Risk Değerlendirme Raporu
- Acil Durum Eylem Planı
- Mali Sorumluluk Sigortası
- Mesleki Yeterlilik Belgesi
- Yabancılar için Çalışma İzin Belgesi
Şirket ise;
-Ticaret Sicil Gazetesi (adrese dayalı)
-Faaliyet Belgesi (adrese dayalı)
-İmza Sirküsü
-Risk Değerlendirme Raporu
-Acil Durum Eylem Planı
-Mali Sorumluluk Sigortası
-Mesleki Yeterlilik Belgesi
-Yabancılar için Çalışma İzin Belgesi
Soru: Ruhsat için online başvuru yapılabilir mi?
Cevap: işyerinizin hangi tip müessese olduğunu öğrenmek için; https://www.bagcilar.bel.tr/icerik/isyeri-acma-ve-calisma-ruhsati-islemleri linkini tıklayınız. Müessesenin sınıfı öğrenildikten sonra ruhsat alınıp alınamayacağı hakkında ön değerlendirme yapılabilmesi için Tapu Bilgileriniz ile başkanlığımıza başvurulması gerekmekte olup, oluşabilecek tüm mağduriyetlerin önüne geçilebilmesi ve mağdur olunmaması için işyerine yatırım yapılmadan önce başkanlığımıza başvurularak onay alınması gerekmektedir. Onay alındıktan sonra linki tıklayarak https://ebelediye.bagcilar.bel.tr/ebelediye e- başvuru bölümünden başvurularını yapabilirsiniz.
Uygulamayı telefonuna yükleyerek, borç sorgulama ve ödemeden emlak rayiç bedel sorgulamasına, her türlü talep ve şikayet başvurusundan nöbetçi eczaneye kadar toplam 44 hizmetimize 7 gün 24 saat ulaşabilirsiniz.
Ayrıca belediye ile ilgili haberleri, projeleri, kültürel etkinlikleri buradan takip edebilirsiniz.